Indiferent dacă suntem călători cu experiență sau nu, când rezervăm bilete de avion pe Internet scăpăm din vedere câteva detalii care ar putea să ne ajute să obținem prețuri mai bune. Independent Traveler enumără cele mai frecvente șapte greșeli pe care le facem în căutările pe site-urile companiilor aeriene sau pe cele de booking. Iată-le mai jos:
1.Nu uita niciodată de aeroporturile alternative.
Foarte multe dintre marile orașe au mai multe aeroporturi importante, chiar dacă unele sunt mai puțin cunoscute. Acestea trebuie căutate în mod expres. Dacă pe site-ul de booking selectați doar aeroportul principal, atunci nu aveți cum să vedeți dacă nu cumva pe aeroporturile din apropiere tarifele sunt mai bune. Spre exemplu, multă lume care merge la Londra știe doar de Heathrow, nu și de Gatwick. Sau, pentru cei care merg la New York, există și Newark nu numai JFK.
Pentru a vedea și ofertele de bilete pentru aceste aeroporturi secundare trebuie să selectați opțiunea ”all airports”, pe motoarele de căutare. De asemenea, în cazul unor zone foarte populate puteți zbura chiar către orașe din apropiere. Spre exemplu, San Diego este la o oră și jumătate de mers cu mașina de Los Angeles. Unul din cele mai bune motoare de căutare, Kayak, are opțiunea de ”Show All Airports” care arată o listă de aeroporturi din apropiere și puteți încerca și alte variante.
2.Nu uita să cureți cookies din calculator.
Am citit frecvent relatări ale unor oameni care au făcut mai multe teste ce au dovedit că istoricul browserului tău cu care navighezi pe Internet poate să te îndrume către prețuri mai mari la biletele de avion. Mai mult chiar, până și tipul computerului pe care-l folosești poate influența prețurile și opțiunile pe care ți le arată motorul de căutare. Barney Harford CEO Orbitz a arătat astfel cum un site recomandă prețuri diferite la hoteluri (de regulă, puțin mai scumpe) pentru utilizatorii de Mac decât pentru cei de PC. (detalii aici)
În orice caz, e bine de știut că cele mai multe site-uri folosesc cookies pentru a te identifica când navighezi pe internet. Îți poți da seama de asta când ești întâmpinat cu mesajul ”Bine ai venit înapoi, Ed” după ce te întorci pe un site de shopping, chiar și fără să te loghezi sau când primești reclame pentru lucruri pe care le-ai căutat recent cu același browser. (Spre exemplu, am vizitat de curând Disney pentru o zi și, după ce am cumpărat câteva bilete, browserul meu s-a umplut cu șoricei și prințese). Aceste cookies au aplicații reale și benefice pentru utilizatori- rețin ce pun aceștia în coșul de cumpărături pentru a-le oferi produse similare. Un alt beneficiu este acela că pe site-urile pe care intri îți sunt servite reclame targhetate. În general, site-urile pe care intri frecvent știu care sunt preferințele tale.
De ceva vreme, mai mulți experți în travel au explicat că motoarele de booking și site-urile companiilor aeriene folosesc cookies pentru a-ți arăta bilete de avion mai scumpe pe rutele pe care le cauți frecvent. Spre exemplu, dacă ești în căutarea unei călătorii de la Cleveland la San Diego și dacă ai verificat prețurile la biletele de avion pe această rută frecvent în ultimele zile sau săptămâni, site-ul respectiv știe că îți dorești cu adevărat acele bilete și presupune că poate ai fi dispus să plătești un pic mai mult pentru ele.
Unii chiar cred că site-urile companiilor aeriene urmăresc adresele IP…citește continuarea pe travelzoom.ro
0 Comentarii