Televiziunea publică germană Das Erste (Programul 1) a prezentat de curând o anchetă cu privire la modul defectuos în care Lidl face afaceri în România. Deşi a primit finanţări de la Banca Mondială pentru a stimula economia locală şi a ajuta comunităţile locale să se dezvolte, Lidl nu face acest lucru în România, potrivit unei investigaţii citate de jurnalistul Dan Tănasă.
De 15 ani, tot mai multe lanţuri de retail din Europa de Vest îşi deschid filiale în România – şi tot mai mulţi comercianţi mici interni dispar, transmit reporterii care au realizat ancheta. Lider printre discounterii din România este Lidl. Lanţul german a construit în termen de doar cinci ani, la nivel naţional, 186 de magazine.
Pentru extindere, Lidl a primit un sprijin foarte special: împrumuturi de la filiala Băncii Mondiale, International Finance Corporation (IFC), în sumă de aproape 67 de milioane de dolari SUA. Cu astfel de împrumuturi, IFC dorește să ajute companii private din țările în curs de dezvoltare. Scopul declarat este de a ajuta oamenii, „pentru a scăpa de sărăcie” şi „a trăi o viaţă mai bună”.
Pentru o primă impresie, reporterii Das Erste au vizitat un magazin Lidl din Bucureşti. Există produse ieftine româneşti? Oferta este la prima vedere similară cu cea Germania, spun reporterii. În timp ce există şi produse româneşti, cele mai multe provin din alte ţări.
Citiţi articolul complet AICI
0 Comentarii