Mai 21, 2019, 08:08

Autostrada Sibiu-Orăștie, inaugurată de Ponta pentru prezidențiale, deși ministerul Transporturilor știa că nu era gata

foto cursdeguvernare.ro

La sfârșitul acestui an guvernul Ponta este aproape de un nou record în materie de autostrăzi. Autoritățile ar putea raporta pentru 2015 minus 9 kilometri de autostradă, adică porțiunea din autostrada Sibiu-Orăștie inaugurată în noiembrie 2014 de ministrul Ioan Rus și premierul Victor Ponta și închisă încă de luna trecută.

Potrivit unui document obținut de Digi 24, autostrada a fost inaugurată deși nu era terminată. În acte se arată clar că încă se lucra la zonele cu alunecări de teren. Cu toate acesta, șoseaua a fost inaugurată de Victor Ponta, cu doar două zile de turul doi al alegerilor pentru președinția României.

Documentul arată că o serie de lucrări nu erau gata: pe aproape 8.000 de metri lipseau şanţurile de colectare a apelor, nu existau rigole, nu erau construite bazine care să reţină apa, nu erau instalate panouri fonoabsorbante pe aproape un kilometru, lipseau mai multe guri de scurgere a apei în zona unor poduri şi la viaductul de la Aciliu, nu erau gata o toate spaţiile de servicii şi nici iluminarea autostrăzii. Iar cel mai grav este că încă se lucra în zonele cu alunecări de teren, acolo unde primele probleme apăruseră din 2012.

Potrivit aceluiaşi document, toate lucrările trebuiau realizate cât mai repede pentru a nu influența siguranța circulației, respectiv la finalul lui noiembrie 2014. Totodată, zonele cu alunecări de teren trebuiau monitorizate secundă de secundă, iar constructorul trebuia să stea în alertă pentru a interveni.

Pe 7 septembrie Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost închis traficului, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apărut din cauza ”execuţiei necorespunzatoare a lucrărilor”. În conformitate cu prevederile contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot trei, ”antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (patru ani)”. Astfel, lucrările de remediere vor fi executate ”pe riscul şi cheltuiala” constructorului.

Directoul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat pentru Gândul.info că primele crăpături în asfalt au apărut la zece zile de la deschiderea lotului trei al autostrăzii, construită de firma italiană Salini-Impregilo, şi i-au „speriat pe toţi”.

În ultimii trei ani, România a avut 6 miniștri ai Transporturilor: Ovidiu Silaghi (07.05.2012-21.12.2012), Relu Fenechiu (21.12.2012-26.08.2013), Ramona Mănescu (26.08.2013-05.03.2014), Dan Șova (05.03.2014-24.06.2014), Ioan Rus (24.06.2014 – 16.07.2015) și Iulian Matache în prezent.

România se clasează pe locul 121 din 144 de economii studiate, la capitolul calitatea drumurilor.

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares