Dec 3, 2016, 23:48

Banca Românească, amendă usturătoare pentru încasarea nelegală a comisioanelor

br

După ce banca mamă a fost închisă pentru aproape o lună din cauza crizei financiare de la Atena, Banca Românească, entitate cu capital grecesc, a fost amendată de Protecţia Consumatorului cu nu mai puţin de 40.000 de lei. Motivul – încasarea nelegală de comisioane. Din acest motiv Banca Românească a fost obligată să modifice 27.000 de contracte până pe 3 septembrie, a declarat într-o conferinţă de presă, Marius Dunca, preşedintele ANPC.

Acesta a spus că este vorba despre două tipuri de credite, respectiv unul ipotecar şi unul de nevoi personale, pentru care banca a încasat unele comisioane, începând din 2010, modificând contractele originale din 2006. „Vreau să anunţ că am sancţionat un operator financiar-bancar cu 40.000 de lei şi am dispus şi măsură complementară de aducere la conformitate a tuturor contractelor, în termen de 30 de zile. Vorbesc despre operatorul financiar Banca Românească”, a afirmat Marius Dunca, potrivit Agerpres.

Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiză era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1% care se achită din credit la data primei utilizări. Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 până la momentul analizării petițiilor și un comision de administrare cont curent, iar conform OG 50, aliniatul 36, pentru creditul acordat creditorul poate percepe numai comision de analiză dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent. ANPC a precizat că banca deține, la 30 iunie 2015, un număr de aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.

În prima fază comisionul de analiză pentru un credit de nevoie personale era zero, comisionul de administrare a creditului era zero, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3% care se achita lunar împreună cu rata de credit. Pe graficul de rambursare apare în 2010 o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, deşi în actul adiţional se precizează că este zero. Banca are 15.000 de contracte în această situaţie. Dunca a spus că banca a fost amendată cu câte 20.000 de lei pentru neregulile găsite la cele două tipuri de contracte.

Din acest moment, banca nu mai are voie să încaseze comisionul, iar consumatorii pot da în judecată operatorul financiar pentru recuperarea banilor încasați fără temei legal.

Banca Românească susţine că nu a aplicat comisioane adiţionale clienţilor.

„Am luat act de decizia ANPC şi dorim să facem câteva precizări cu privire la modul în care instituţia a interpretat implementarea Ordonanţei de Urgenţă 50/2010 de către Banca Românească. Implementarea OUG 50 de către Banca Românească a avut drept scop alinierea denumirii comisioanelor, conform cadrului legislativ, dar păstrând esenţa economică a acestora. Mai mult, Banca Românească nu a comisionat adiţional clien?ii ale căror contracte au fost modificate în 2010”, a transmis luni instituţia de credit.

0 Comentarii

Shares