Apr 22, 2019, 01:07

Ce poţi să păţeşti când pierzi avionul din vina companiei aeriene. O întâmplare cu Air France şi Emirates

Air France

Nu m-am gândit niciodată serios la ce s-ar întâmpla dacă, din cauza întârzierii unui avion, aş pierde zborul următor către destinaţia finală. Nu mi-am făcut griji deoarece am presupus că, atâta vreme cât o companie aeriană îşi asumă responsabilitatea transportului unui pasager între punctele X şi Y- chiar dacă asta presupune schimbarea a două, trei sau patru zboruri- va găsi o rezolvare şi atunci când ceva nu merge bine. Cum ar fi, de pildă, o defecţiune tehnică la o aeronavă care o face să întârzie, astfel că pasagerul nu mai are timp să prindă zborul următor. Deci tot traseul pentru care a plătit se duce de râpă, iar compania ce a încasat banii trebuie să găsească, evident, o altă rută.

Ei bine, m-am înşelat. Întâmplarea pe care o voi povesti mai jos arată că, atunci când o comit grav, companiile aeriene nu se grăbesc să-şi repare greşeala. Ba chiar te pot lăsa baltă într-un aeroport de genul „ce dracu’ caut eu aici?„, fără nici o perspectivă de a pleca de acolo într-un timp rezonabil. În cazul nostru, Air France, Tarom şi Emirates „ne-au ajutat” să petrecem 26 de ore pe trei aeroporturi din lume, pierzând astfel o zi din vacanţă, o noapte de cazare plătită în Mauritius şi 120 de dolari pentru nişte vize de care nu aveam nevoie.

Marţi, 15 septembrie, trei ceasuri rele, aeroportul Bucureşti- Otopeni.

Drumul nostru către Mauritius trebuia să înceapă pe aeroportul Otopeni cu o cursă Air France ce pleca la ora 20,05 şi ajungea la Paris la 22,15. Mai departe, la 23,25, urma să decolăm spre Mauritius, tot cu Air France. Prima veste proastă a zilei a venit rapid de pe tabelul „Plecări” din aeroport: zborul de Paris decola cu o întârziere de o oră, deci nu mai puteam prinde conexiunea de Mauritius. Iată-ne, aşadar, faţă în faţă cu reprezentatul Air France care ne oferă două variante compensatorii: amânăm plecarea pentru a doua zi dimineaţă, tot prin Paris, sau, a doua variantă, în noaptea respectivă, pe următorul traseu: Bucureşti- Amman (cu Tarom) cu plecare la 23,55, sosire la Amman la 2,35, plecare apoi la 3,45 spre Dubai (Emirates), sosire la 7,45, apoi Dubai- Mauritius, tot cu Emirates, cu plecare la 10,20 şi sosire la 16,55. Cu gândul să nu pierdem o zi întreagă din vacanţă alegem a doua soluţie, fără să ne gândim nici o clipă că primisem practic o ofertă imposibilă.

Beculeţele ni s-au aprins în momentul în care, aflaţi deja în avionul Tarom de Amman, suntem anunţaţi că vom ajunge la destinaţie cu o întârziere de jumătate de oră din cauza „aglomerării traficului aerian de deasupra Ciprului”. Cum vom prinde, aşadar, cursa Emirates de Dubai care pleca 3,45 dacă noi ajungeam la Amman în jur de 3? „Aveţi timp în 40 de minute. Aeroportul din Amman este mic”, ne-a asigurat stewardesa româncă, când i-am cerut sfatul.

„Nu se poate chiar să pierdem două avioane în aceeaşi zi, nimeni nu a mai păţit aşa ceva”, ne-am consolat şi noi în timp ce ne legam centurile de siguranţă. Nu luasem în calcul însă capacitatea românilor de bate toate recordurile. Chiar şi în materie de încurcături….citeşte continuarea pe travelzoom.ro

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares