Dec 17, 2018, 00:53

Cioloș a pornit lupta cu birocrația. Ce este „Comisia de tăiat hârtii

comisia de taiat hartie

„Începând de azi vă așteptăm cu propuneri de simplificare a „hârtiilor” pe care vi le cere administrația publică. Ne puteți spune, prin intermediul platformei pe care am lansat-o: http://maisimplu.gov.ro/ ce documente pot fi simplificate și cum.”, a anunțat premierul Dacian Cioloș, pe pagina sa de Facebook.
Acesta a spus că a identificat deja exemple de birocrație care trebuie eliminată:
„- Mamele trebuie să depună 3 dosare cu același tip de documente, indemnizație, alocație de stat, stimulent de reinserție. Aceste 3 dosare conțin același documente și trebuie să se plimbe cu hârtii în copie. Este un caz unde putem simplifica cu depunerea unui singur dosar
– Un șomer trebuie să plătească 30 de lei pentru ajutor de șomaj, aceste informații pot fi obținute de administrație fără ca șomerul să plătească astfel de taxe. Putem merge pe o simplă depunere a cererii iar administrațiile să obțină datele direct.
– Se eliberează 2 milioane de caziere judiciare in fiecare an. De multe ori pentru dosare care vizează aceeași instituție. Prin intermediul sistemelor informatice oamenii nu ar trebui să mai ia un cazier de la un ghișeu și să-l ducă la alt ghișeu.
Dacă ne veți împărtăși experiența dumneavoastră putem lucra împreună la debirocratizarea administrației publice, este ceea ce urmărim prin acest demers”

„Comisia de tăiat hârtii” trebui să ajute la debirocratizarea adminstraţiei în relaţia cu cetăţenii, a declarat premierul Dacian Cioloş, prezentând platforma maisimplu.gov.ro, unde românii vor putea să împărtășească din experienţa lor în relaţia cu autoritățile.

„Azi lansăm platforma a ceea ce am numit noi <<Comisia de tăiat hârtii>> care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcţionarea administraţiei care să ducă la o debirocratizare în relaţia cu cetăţenii mai ales. Această platformă online are adresa <<maisimplu.gov.ro>> unde o să invităm cetăţenii, contribuabilii, să ne împărtăşească din experienţa lor din relaţia cu administraţia şi care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administraţie li se par complicate şi ar putea fi simplificate”, le-a spus Cioloş miniştrilor prezenţi la şedinţa Executivului.

El a precizat că s-au identificat deja câteva lucruri simple care pot fi făcute de către administraţie în beneficiul cetăţenilor, situaţii care, în opinia premierului, sunt „absurde”.

„Mamele care au născut trebuie să depună trei dosare cu de multe ori cam aceleaşi tipuri de documente, unul pentru indemnizaţia de creştererea copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie. Aceste trei dosare conţin cam aceleaşi documente şi trebuie să se plimbe de multe ori la aceleaşi instituţii cu trei hârtii în copie diferite.(…) Putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar în aşa fel încât administraţia să poată trata toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a explicat premierul.

Un alt exemplu prezentat de Dacian Cioloş a fost cel al unui şomer care este obligat să plătească 30 de lei pentru a obţine documentele necesare obţinerii indemnizaţiei de şomaj.

„Aceste informaţii pot fi obţinute de către administraţie şi direct, solicitând informaţiile respective fără ca şomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe pentru tot felul de documente care pot fi obţinute direct de administraţie”, a precizat Cioloş şi a adăugat că şi în acest caz se poate depune doar o simplă cerere.

De asemenea, şeful Executivului a făcute referire şi la eliberarea cazierului judiciar care uneori este cerut chiar de instituţia care îl eliberează şi a dat exemplu în acest sens situaţiile în care cetăţenii solicită emiterea unui permis de conducere.

Prim-ministrul a cerut ca să se găsească o soluţie informatică care să permită transferul electronic al datelor între instituţii, înlocuirea documentele legalizate unde este posibil cu declaraţii pe propria răspundere, precum şi înlăturarea procedurilor şi documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

Totodată, el le-a cerut miniştrilor să îşi dea concursul şi să colaboreze cu Cancelaria pentru implementarea elementelor conţinute de platformă.

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares