Oct 20, 2017, 08:13

Lidl România reacționează la ancheta nemților publicată de BN24

Sursa: Facebook Lidl

Lidl susține într-un comunicat remis BN24 că mai mult de jumătate din cifra de afaceri a companiei provine din produsele de la furnizorii români. Reacția vine după ce televiziunea germană de stat a prezentat într-o anchetă modul defectuos în care Lidl ar face afaceri în România. Deşi a primit finanţări de la Banca Mondială pentru a stimula economia locală şi a ajuta comunităţile locale să se dezvolte, Lidl nu ar face face acest lucru în România.

Lidl România este activă din 2010 ca subsidiară proprie în România și operează în 187 de magazine în țară. Dintre acestea, 107 au intrat în portofoliul companiei prin preluarea rețelei de magazine Plus, iar restul au fost construite de la zero în cei peste 4 ani de prezență pe piața românească. 

Compania Lidl are o contribuție semnificativă în România în ceea ce privește dezvoltarea pieței forței de muncă și are în prezent 4.000 de angajați români din toată țara. Astfel, Lidl România se numără printre primii 50 cei mai mari angajatori din țară. Produsele comercializate în magazinele noastre le garantează clienților cel mai bun raport calitate preț.

Credem cu tărie că putem contribui prin activitatea noastră comercială la consolidarea și dezvoltarea structurilor locale. Mai mult de jumătate din cifra de afaceri Lidl România este datorată produselor provenite de la furnizori români, ceea ce pentru un interval de timp de aproximativ cinci ani de activitate într-o țară este consecința unei foarte bune colaborări cu furnizorii locali.

Colaborarea cu aceștia a fost și este în permanență o prioritate pentru compania noastră și putem spune că avem deja producători care s-au dezvoltat odată cu noi, devenind furnizori şi pentru alte ţări Lidl din Europa. Numai în primul semestru al acestui an, compania noastră a exportat în țările vecine produse românești în valoare de peste 20 milioane de euro„, se arată în comunicatul Lidl România.

Reporterii televiziunii germane au vizitat un magazin Lidl din Bucureşti. Au descoperit că oferta este la prima vedere similară cu cea Germania. Dar, în timp ce există şi produse româneşti, cele mai multe provin din alte ţări, potrivit anchetei dezvăluite de jurnalistul Dan Tănasă.

Lidl şi Kaufland, cele două lanţuri de magazine operate de grupul german Lidl&Schwarz, vor beneficia de un nou împrumut de la Banca Mondială pentru a-şi continua expansiunea în România. Cei 350 de milioane de euro de la Banca Mondială care vor susţine şi pe viitor expansiunea grupului Lidl&Schwarz în Balcani vin după aproximativ un deceniu în care compania a profitat de finanţări în valoare de aproximativ 900 de milioane de euro din partea Corporaţiei Internaţionale de Finanţe şi a Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), două instituţii publice finanţate din taxele plătite de cetăţeni şi deţinute de guverne. O parte din aceşti bani au susţinut inclusiv expansiunea agresivă a celor doi jucători pe piaţa din România, care au ajuns să opereze peste 100 de hipermarketuri (Kaufland) şi 186 de supermarketuri (Lidl), potrivit Adevarul.

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares