Sep 24, 2017, 00:52

Mauritius, insula pe care cinci popoare şi-au găsit fericirea

featured

Când au ajuns la concluzia că turismul local are nevoie şi de o imagine puternică, mauritienii l-au ales pe dodo. Pasărea misterioasă a dispărut fizic încă din 1681, adică la o sută de ani după ce a fost descoperită de primii europeni care au pus piciorul în Mauritius. Mai mult decât atât, era grasă, urâtă şi uitase să zboare pentru că secole de-a rândul nu avusese nici un prădător prin preajmă. Şi nici nu era bună la gust, după cum au consemnat cronicile.

Nu ştiu ce au vrut să transmită autorii, dar alegerea lui dodo pentru a reprezenta Mauritius în relaţia cu turiştii conţine un munte de ironie. O pasăre exterminată în urmă cu mai mult de 300 de ani este singura fiinţă nativă din insulă. În rest, oamenii, maimuţele, trestia de zahăr şi cam tot ce e viu pe aici au venit din altă parte.

Chiar dacă a dispărut fizic, pasărea continuă să-şi facă treaba. E desenată pe scrumiere, eşarfe, tricouri şi magneţi de frigider, punând aripa la dezvoltarea turismului, una dintre cele trei mari ramuri economice (alături de cultivarea trestiei de zahăr şi industriei textile) care au transformat rapid Mauritius într-un stat relativ prosper, unul dintre cele mai dezvoltate din Africa.

O Europă în miniatură

Dacă nu citeşti nimic despre această ţară tropicală, aflată în sudul Oceanului Indian (Insulele Mascarene, la 855 km distanţă de Madagascar) poţi fi foarte surprins, imediat ce cobori din avion. Iar cei care cunosc Africa subsahariană vor înţelege mai bine dacă le spun că nu există nici o legătură între Mauritius şi Zanzibar, de exemplu, sau alte destinaţii turistice de pe continent. Fostă colonie franceză până în 1814 şi apoi britanică (până la independenţa din 1968), ţara a păstrat legături politice şi, mai ales, economice cu ambele state (Franţa şi Marea Britanie sunt principalii parteneri comerciali). Mauritius se bucură de autostrăzi bune, servicii de transport public civilizate şi ieftine aşa că poţi merge cu autobuzul dintr-o parte în alta a insulei foarte uşor. Benzina costa cam 5 lei litrul, în bani româneşti, un preţ accesibil pentru localnici care nu se pot plânge nici de un parc auto sărăcăcios. Ba dimpotrivă, aş putea spune. Iar dacă vă gândiţi că aţi putea să vă cumpăraţi o casă în apropierea plajelor superbe de pe cei 177 kilometri de coastă vă dau o veste proastă: proprietăţile se măsoară în zeci de mii de euro, adică aproape la fel ca oriunde în Europa. Asta dacă reuşiţi să convingeţi autorităţile locale că meritaţi un drept de rezidenţă permanentă  aici: ” se obţine foarte greu, doar dacă vă căsătoriţi cu o localnică”, ne-a explicat aşa, cât a putut el de concis,  taximetristul care ne-a plimbat într-o zi, de la nord la sud şi înapoi, la principalele puncte de interes turistic, pentru 2500 de rupii locale (aproximativ 275 de lei)….citiţi continuarea pe travelzoom.ro

 

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares