Dec 8, 2016, 09:54

Români săraci, dar cu maşini

grafic monitorsocial.ro

Regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov are aproape la fel de multe maşini la mia de locuitori precum media europeană, desi sărăcia, sau rata de privare materială severă este de trei ori mai mare, potrivit Monitor Social.ro.

grafic populatie si masini
grafic monitorsocial.ro

In general, regiunile cele mai bogate (urbane) din Romania au şi cel mai mare număr de maşini la mia de locuitori, în timp ce trend-ul Occidental este ca acestea să se bazeze tot mai mult pe transport public pentru călătoriile locale. Aşa cum este Stockholm, regiunea cu cel mai mic număr de maşini la mia de locuitori din toată Suedia. Paris, Londra şi Amsterdam sunt într-o situaţie similară, arată acelaşi studiu.

Aici, maşinile sunt folosite mai degrabă pentru drumuri mai lungi, ceea ce se regăseşte şi în diferenţele volumului de trafic dintre România şi ţările occidentale. În România, maşinile sunt folosite mai degrabă pentru distanţe scurte, locale, de până în 50 de kilometri.

Astfel maşina rămâne un simbol de statut în România, care, împreuna cu infrastructura foarte precară a transportului public din ţară, determină o concentrare ridicată, în continuă creştere, a maşinilor în regiunile urbane, dezvoltate si deja aglomerate din ţară.

Avem maşini, nu şi mâncare

Privarea Materială severă măsoara populaţia care nu îşi permite să facă 4 din următoarele lucruri esenţiale: să-şi plătească ipoteca sau chiria, să-şi menţină căldura din casă, să facă faţă unor cheltuieli neaşteptate, să mânânce carne sau proteine în mod regulat, să meargă în vacanţă, să aibă televizor şi alte aparate casnice, să deţină o maşină sau telefon.

grafic monitorsocial.ro
grafic monitorsocial.ro

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares