Toate investiţiile planificate de Volkswagen vor fi revizuite, iar schimbările din companie vor fi dureroase, a avertizat noul director general al companiei, Matthias Mueller.
„Investiţiile care nu sunt urgente, fie se va renunţa la ele fie vor fi amânate. Ne vom ajusta în consecinţă programul de eficientizare. Voi fi foarte deschis, toate acestea nu se vor întâmpla fără durere”, susține Mueller.
Bernd Osterloh, şeful consiliului muncitorilor, a afirmat la rândul său, în faţa a peste 20.000 de angajaţi din Wolfsburg ai grupului, că VW trebuie să convingă pieţele financiare că este puternic. El a cerut angajaţilor şi conducerii grupului să fie uniţi pentru a depăşi cea mai mare criză traversată de VW în istoria sa de 78 de ani, anunță Mediafax. Asta după ce capitalizarea de piaţă a VW a scăzut cu peste o treime, iar directorul general Martin Winterkorn şi-a dat demisia. Bugetul de investiții planificat de Volkswagen până în 2018 era planificat la 100 miliarde de euro.
Acum, rivalii profită de momentul de slăbiciune a celui mai mare producător auto din Europa, care are acum peste 11 milioane de mașini afectate de scandalul emisiilor trucate. Italienii de la Fiat au luat o decizie unică în industrie după ce au dat mână liberă dealerilor să ofere o primă specială de 1.500 de euro tuturor celor renunță la oricare dintre mărcile de automobile care formează grupul Volkswagen (VW, Audi, Seat sau Skoda) în schimbul unei mașini a grupului.
Disensiunile dintre cele două mari companii sunt mai vechi și vin pe fondului scandalului izbucnit în urma cu 3 ani. Atunci Fiat a acuzat VW că a creat o ‘baie de sânge’ în Europa cu strategia sa de preț în condițiile în care producătorii se chinuiau sa facă față unei scăderi semnificative a pieței auto. În replică, VW a amenințat că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
Pe lângă rechemarea celor 11 milioane de vehicule implicate în scandalul vehiculelor echipate cu motoare diesel trucate, Volkswagen se confruntă cu perspectiva unor amenzi care ar putea să se ridice la 7,4 miliarde de dolari numai în SUA, pe lângă pierderea încrederii investitorilor și consumatorilor. Luna trecută Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face față costurilor scandalului emisiilor.
0 Comentarii