Noi 21, 2017, 02:39

Noi anchete în Europa după ce Volkswagen recunoaște că a manipulat și aici emisiile. România cere clarificări LIVE TEXT

AppleMark

UPDATE 7: Vești bune din China, cea mai mare piață de desfacere pentru Volkswagen. Cei doi producători locali cu care colaborează gigantul german, spun că nu sunt afectați de scandalul emisiilor măsluite.

UPDATE 6 România cere clarificări Germaniei în cazul mașinilor modificate de Volkswagen. Țara noastră a pierdut foarte mulți bani atunci când șoferii  au plătit taxele de poluare la înmatricularea automobilelor.

UPDATE 5 Autoritățile norvegiene deschid o anchetă pentru a investiga dacă Volkswagen a încălcat legea în țara scandinavă. Marea Britanie se pregătește de un proces colectiv uriaș împotriva nemților. În mod ciudat, directorul demisionar de al companiei, Martin Winterkorn, rămâne la șefia Porsche Holding, cel mai mare acționar al Volkswagen Group, cu 50,7%.

UPDATE 4 Comisia Europeană vrea anchete în toate statele membre în care sunt mașini Volkswagen care folosesc mecanisme ce truchează testele de emisii.  Cotidianul spaniol „El Pais” susține că și Seat, filială a grupului german Volkswagen, a echipat peste 500.000 de mașini fabricate în Spania cu motoare „trucate”. 

UPDATE 3 Ministrul german al Transporturilor a anunțat că Volkswagen a manipulat emisiile de la mașinile diesel și în Europa. Acțiunile BMW au căzut cu peste 8% după ce AutoBild a scris ca un model BMW depășeste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante.  

UPDATE 2 După Italia, și în Japonia s-a demarat o anchetă pentru a se vedea dacă emisiile mașinilor diesel ale Volkswagen sunt conforme cu standardele. Afectate ar fi motoarele de 1,6 și 2 litri. 

UPDATE  Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, a demisionat miercuri de la conducerea comapaniei germane după scandalul emisiilor, deşi spune că nu are nicio vină în scandal.

„Sunt şocat de evenimentele din ultimele zile. În principal, sunt uimit de faptul că deficienţe de această amploare au fost posibile în Grupul Volkswagen. În calitatea de director general, accept responsabilitatea pentru neregulile depistate la motoarele diesel şi am cerut Consiliului de supraveghere să accepte încheierea mandatului meu la conducerea Grupului Volkswagen. Fac acest gest în interesul companiei, deşi nu am fost conştient de nicio neregulă de care să fiu eu responsabil”, a spus Winterkorn.

Guvernul Germaniei şi Uniunea Europeană aveau cunoştinţă că grupul auto Volkswagen folosea în Statele Unite un soft pentru inducerea în eroare a testelor privind emisiile, afirmă surse citate de publicaţia germană Die Welt.

„Guvernul federal susţine dezvoltarea unei normative europene care să aibă ca obiectiv principal reducerea ulterioară a emisiilor reale ale vehiculelor”, se arată într-un răspuns oficial al Guvernului trimis Partidului Ecologist acum câteva luni privind existenţa unor sisteme de acest fel utilizate de constructori auto germani.

„Guvernul Germaniei ne-a spus în iulie că ştia de utilizarea acelui soft în Statele Unite; în plus, ştiau că acest sistem se foloseşte la o scară extinsă. Guvernul german colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplineşte standardele în graficele oficiale”, a declarat Oliver Krischer, vicepreşedintele Partidului german al Verzilor, citat de cotidianul The Guardian.

Potrivit Die Welt, în afară de Guvernul german, şi Comisia Europeană ar fi ştiut de folosirea unor sisteme de inducere în eroare a testelor privind emisiile de oxizi de nitrogen (NOx). Atât Guvernul Germaniei, cât şi Uniunea Europeană au respins acuzaţiile.

„Am spus foarte clar: acuzaţiile Partidului Verzilor sunt false şi inadecvate”, a declarat Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor, potrivit Mediafax.

Autoritatea germană de reglementare a sectorului financiar, BaFin, investighează posibile nereguli în tranzacţiile cu acţiuni ale Volkswagen şi dacă producătorul auto era obligat să dezvăluie informaţiile legate de scandalul emisiilor atât de repede.  Acţiunile VW au scăzut în această săptămână cu 39%, ca efect al acuzaţiilor că grupul german a manipulat rezultatele testelor privind emisiile automobilelor diesel comercializate în SUA.

BaFin analizează evoluţiile din piaţă pentru indicii legate de posibila folosire a unor informaţii confidenţiale sau alte forme de manipulare a tranzacţiilor cu acţiuni VW. Volkswagen a recunoscut problema duminică, când directorul general Martin Winterkorn a oferit scuze, deşi nu şi-a prezentat demisia.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. „Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante”, anunţă Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Italia a deschis deja o investigaţie împotriva gigantului auto.

Citeşte şi

0 Comentarii

Shares