Volkswagen a anunțat amânarea noilor modele după ce a dezvăluit că softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare a fost instalat și pe motoare diesel ce urmau să fie lansate în 2016.
Totodată Volkswagen a confirmat că există ‘dispozitive auxiliare de control al emisiilor’ care operează diferit față de softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare la modelele companiei din perioada 2009 — 2015.
Un purtător de cuvânt al VW, Jeannine Ginivan, a declarat că problema modelelor diesel ce urmau să fie lansate în 2016, cunoscută ca ‘dispozitiv auxiliar de control al emisiilor’, a fost pentru prima dată prezentată săptămâna trecută Agenției pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) și autorităților de reglementare din California, potrivit Agerpres.
Cel puţin 30 de directori ai Volkswagen au fost implicaţi în manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel ale grupului, a relatat miercuri revista germană Spiegel.
Directorul general al diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, a declarat săptămâna trecută că vina aparţine de fapt unor „ingineri de software”, care au decis instalarea pe automobilele diesel a unui soft care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor, aceasta nefiind o decizie de management. Refuzând să comenteze informația apărută în Spiegel.
Producătorul auto german a recunoscut pe 18 septembrie că a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel, pentru reducerea emisiilor poluante ale motoarelor în timpul testelor. Scandalul, izbucnit în urma investigaţiilor efectuate de agenţia de mediu din Statele Unite, a dus la înlocuirea directorului general al grupului şi a altor directori din conducerea de vârf, precum şi la scăderea capitalizării VW cu circa 33 de miliarde de euro
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
0 Comentarii